Regulamin W40k klasy master

Autor: aDiego
27 lutego 2006

    Regulamin Turnieju Warhammer 40000 Klasy Master

    ver. 1.1

    1. Turniej rozpocznie się 11 października 2003r. o godzinie 11:00 i będzie trwał do 12 października 2003r. do godziny 12:30. W sobotę rozegrane będą cztery bitwy a w niedzielę jedna - ostatnia. Przed ostatnią bitwą, w niedzielę o 9:00 odbędzie się Test Wiedzy o Świecie WH40K. Po zakończeniu turnieju o godzinie 12:30 ogłoszone będą wyniki. W sobotę od godz. 16:15 do 18:00 będzie przerwa obiadowa.
    2. Do turnieju dopuszczone zostaną armie liczące nie więcej niż 1700 punktów, zbudowane według Standard Organization Force.
    3. Armie dopuszczone do turnieju:

  • wszystkie kodeksy podstawowe (np. Codex: Blood Angels, Codex: Eldar etc.);
  • Armie Space Marines z Indeks Astartes (włączywszy w to Flesh Tearers);
  • Armie z Chapter Approved 1 i 2 nie mające swoich Codexów (Kroot Mercenaries Army, Death Company Army - pkt liczone wg ChA czyli każdy SpaceMarine o 25% droższy od codexowego, całe dodatkowe wyposażenie wg Codexu: Blood Angels, Sisters of Battle etc.);
  • Armie nie dopuszczone do turnieju: Tyranid Monstrocites, Tyranid Seeding Swarm;
  • Nie dozwolone są pojazdy budowane na podstawie VDR.

  1. Armie nie mogą zawierać bohaterów specjalnych, również tych na których udział nie wymagana jest zgoda przeciwnika. Armie imperialne mogą korzystać z usług assasinów z Codex: Daemonhunters. Odpowiednie armie mogą korzystać z jednostek Kroot Mercenaries.
  2. Gracze zobowiązani są do posiadania kodeksów armii, z których korzystają, oraz ewentualnie wszystkich dodatkowych zasad, z których korzystają (np. Codex: IG plus Codex: Daemonhunters).
  3. Wszyscy gracze zobowiązani są także do posiadania czytelnej rozpiski w dwóch egzemplarzach (jeden dla sędziego) (rozpiski wykonane na przysłowiowym kolanie nie będą akceptowane). W turnieju można stosować następujące zasady dodatkowe (czyli te z kategorii Recommended Optional czy Optional):

  • Space Marines Command Groups (Codex: CA vol.1);
  • Smoke and Blind Grenades (Codex: CA vol. 1);
  • It's all in the Mind (Codex: CA 2003);
  • Pojazdy z podręczników z serii Imperial Armour (z wyłączeniem Flyers i War Machines);

  1. Wszystkie armie powinny być pomalowane (w armii można mieć 20% modeli nie pomalowanych, tylko armia w całości pomalowana może wygrać turniej);
  2. Tereny i stoły na stołach będą rozstawiane przez sędziów i nie mogą ulec zmianie (chyba, że za zgodą sędziego); wielkość stołów do gry to 4x5 stopy; zasady do budynków będą podane osobno.
  3. Gracze, który zostaną przyłapani na ewidentnym oszukiwaniu (np. używanie sprzętu lub jednostek nie istniejących w rozpisce dostarczonej sędziemu, stosowanie zasad będących w jawnym konflikcie z istniejącymi np. crossfire zadany przez jednostkę związaną w walce wręcz) zostaną ukarani automatyczną masakrą (1200 do 0 w VP) w bitwach, w których oszukiwali. Nieznajomość zasad nie zwalnia nikogo z obowiązku stosowania się do nich, więc tłumaczenia "a bo ja nie wiedziałem" nie będą brane pod uwagę (po to są sędziowie, by wyjaśniać wszelkie niejasności).
  4. Bitwy turnieju. Podczas turnieju rozegrane zostaną następujące bitwy:

  • Dawn Assault (11:00 ÷ 13:30); według zasad z podręcznika ale będzie toczyć się na VP, dodatkowe VP można otrzymać za kontrolowanie ćwiartek: 250 za swoją, 300 za poboczne oraz 350 za przeciwnika, za ćwiartkę kontrolowaną przez obu graczy, żaden z nich nie otrzymuje punktów (dodatkowe zasady: 1 tura - NightFight, Infiltrators);
  • Recon (13:45 ÷ 16:15); według zasad z podręcznika - czyli za wkroczenie do strefy rozstawienia przeciwnika gracz otrzymuje odpowiednio +100 i +200 VP (dodatkowe zasady: Infiltrators);
  • Cleanse (18:00 ÷ 20:30); według zasad z podręcznika ale będzie toczyć się na VP, dodatkowe VP można otrzymać za kontrolowanie ćwiartek: 250 za swoją, 300 za poboczne oraz 350 za przeciwnika, za ćwiartkę kontrolowaną przez obu graczy, żaden z nich nie otrzymuje punktów;
  • Take and Hold (20:45 ÷ 23:15); rozstawienie jak w Reconie, za kontrolowanie celu misji na koniec bitwy gracz otrzymuje +600 VP, aby kontrolować cel należy posiadać w 6 calowym promieniu od niego oddział nie będący poniżej 50% stanu początkowego lub mobilny pojazd, na początku 1 tury rzuca się Scater i D6 co daje nowe miejsce położenia Objectivu (tylko na początku pierwszej tury, po rozstawieniu armii) (dodatkowe zasady: DeepStrike, Infiltrators, Reserves, RandomGameLength);
  • Pitched Battle (9:30 ÷ 12:00); rozstawienie jak w Recon ale VP liczone jak w Cleans; na początku rzut K6 decyduje czy w pierwszej (K6=1) lub szóstej (K6=6) turze jest noc (dodatkowe zasady: NightFight)

  1. Rozbicie. Podczas turnieju obowiązywać będzie zasada rozbicia: jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii któregoś z graczy spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako rozbita. Przeciwnik otrzymuje za to +600VP, gra natomiast toczy się do końca pełnej tury (tzn. obaj gracze muszą rozegrać taką samą liczbę tur). Armia rozbita może kontrolować ćwiartki czy inne cele misji. W czasie bitwy może zdarzyć się sytuacja, iż obie armie zostaną rozbite - w tym przypadku obaj gracze otrzymują +600VP.
  2. Różnice w VP a punkty turniejowe. Uzyskanie następującej różnicy w Victory Points dają poniższe ilości punktów turniejowych:

  • do 249 VP - remis - obaj gracze otrzymują po 10 punktów turniejowych;
  • 250 - 599 - małe zwycięstwo - odpowiednio 13 i 7 punktów turniejowych;
  • 600 - 1199 - duże zwycięstwo - odpowiednio 17 i 3 punkty turniejowe;
  • 1200+ - masakra - zwycięzca otrzymuje 20 punktów turniejowych, pokonany 0;

  1. Dodatkowe punkty turniejowe. Dodatkowe punkty turniejowe można uzyskać za:

  • armia jest pomalowana w całości minimum 3 kolorami (max 10pkt);
  • wszystkie podstawki są wykończone (max 3pkt);
  • armia ma jednolity, przykuwający uwagę schemat kolorystyczny i insygnia (max 7pkt);
  • armia posiada wymyśloną przez gracza historię (max 10pkt);

Powyższe punkty będą przyznawane przez sędziego.

Dodatkowo każdy gracz może wziąć udział w teście wiedzy, za który może otrzymać max. 24 pkt (12 pytań w tym 4 z mechaniki gry).

  1. Fair Play - każdy z graczy będzie miał możliwość przyznania jednemu ze swoich przeciwników. Gracz, który zdobędzie w taki sposób największą liczbę głosów Fair Play (minimum 3) otrzyma dodatkowo 10 punktów turniejowych. W przypadku, gdy graczy takich będzie więcej, wtedy wszyscy otrzymają 10 punktów turniejowych.
  2. Rozpiski. Chętni do uczestnictwa w turnieju proszeni są o przesyłanie rozpisek na adres damrad@o2.pl (nie zwalnia to ich z obowiązku posiadania czytelnej rozpiski podczas turnieju w dwóch egzemplarzach), bądź też składanie ich najpóźniej do godziny 10:30 w sobotę 11 października. Ewentualne pytania należy kierować pod powyższy adres, bądź też telefonicznie 0 606 201 557. Powyższy regulamin może ulec zmianie.

Damian "Don Damiano del MIKOLAJO" Radziewicz

damrad@o2.pl

0 606 201 557



blog comments powered by Disqus